Alle banken krijgen een voldoende, maar de verschillen zijn groot

Consumenten beoordelen alle banken met een voldoende, maar de onderlinge verschillen zijn groot. Dat meldt de Consumentenbond maandag op basis van een enquête onder ruim veertienduizend mensen.

RegioBank krijgt met een 9,3 het hoogste cijfer. Ook ASN en Triodos doen het goed, terwijl ING met een 6,7 het laagste rapportcijfer krijgt. De deelnemers aan de enquête zijn gevraagd naar hun oordeel over de service, kosten, persoonlijk contact en internet- en mobiel bankieren van banken. Over de kosten waren ze het minst te spreken; die gaan volgens de ondervraagden steeds verder omhoog, terwijl ze meer en meer zelf moeten regelen. Een derde van de klanten van Rabobank, ABN AMRO en ING deelt daarvoor een onvoldoende uit.

Ook de service bij de drie grote banken kan beter, vinden consumenten. Ze zijn niet tevreden over de lage spaarrente en hebben de indruk dat banken vooral waarde hechten aan winst.
94 procent van de ondervraagden bankiert via internet en 66 procent maakt gebruik van apps voor mobiel bankieren. Klanten zijn behoorlijk tevreden over deze diensten.

Bron tekst: Nu.nl
Foto: Pixabay.com