4 tips voor de nodige dagelijkse beweging!

Doordat sportscholen nu tijdelijk gesloten zijn en bootcamps en andere manieren van buiten sporten in groepen verboden, ben je voor je dagelijkse beweging op jezelf aangewezen. Vind jij het lastig om jezelf te motiveren om fit te blijven? Deze tips helpen je.

 

1. Stel haalbare doelen
Wil je bijvoorbeeld elke dag minimaal 6.000 stappen zetten? Even wandelen tussen het thuiswerken door kan nog steeds, mits je maar 1,5 meter afstand van anderen houdt. Een frisse neus halen tussen het binnen zitten door geeft je extra energie.

2. Maak het jezelf makkelijk
Torenhoge eisen aan jezelf stellen, zorgt vaak voor uitstelgedrag. Ga dus niet ineens voor 30 push-ups als je dit niet gewend bent, maar begin er eerst eens met 10. Je zult zien dat het je minder moeite kost om je hiertoe te zetten, dan tot een heftige full body work-out van een uur. Online zijn er genoeg apps en YouTube-video’s te vinden die je helpen om te beginnen met sporten in je eigen woonkamer en die ook nog eens maar een paar minuten in beslag nemen.

3. Kleed je sportief
Het voordeel van thuiswerken is dat je aan kunt trekken wat je wilt. Door ’s ochtends vast je sportkleding aan te doen, word je er de hele dag aan herinnerd dat je nog moet sporten. Wel opletten als je met jouw collega’s of klanten gaat videobellen natuurlijk…..;)

4. Bekijk je vorige resultaten
Behaalde sportresultaten in het verleden kunnen je motiveren om er ook vandaag weer voor te gaan. Het is een sport op zich om je resultaten te verbeteren en te merken, dat je vooruit gaat. Wat ook leuk is om jouw activiteiten te delen met familie en vrienden via Strava!

Blijf vooral gezond en bouw weerstand op met regelmatig sporten/bewegen. 

Bron tekst: Nu.nl
Foto Pixabay.com